در رسانه| صدرنشین‌های تماس‌های اورژانس اجتماعی

رئیس اداره بهزیستی شهرستان نیشابور گفت: اورژانس اجتماعی نیشابور سال ۱۴۰۲ به تعداد ۶۶۸ مورد ماموریت اعزام کرده است که موضوعات مربوط به خودکشی با ۱۹۵ مورد، کودک آزاری با ۱۹۰ مورد و همسر آزاری با ۵۱ مورد در صدر این ماموریت ها قرار داشته اند.

علی صدر در نشست خبری به مناسبت هفته بهزیستی افزود: در ۴ ماه ابتدای امسال نیز تعداد ماموریت های اورژانس اجتماعی نیشابور ۲۰۲ مورد بوده است که به ترتیب موضوعات مربوط به کودک آزاری، خودکشی و همسر آزاری بیشترین فراوانی را داشته است.

وی بیان کرد: بهزیستی نیشابور تعداد ۸ هزار و ۳۶۴ خانوار را مورد حمایت مستقیم دارد که ماهیانه حدود ۷ میلیارد تومان مستمری به این افراد پرداخت می شود و ۵۵ مرکز خدماتی تحت نظارت دارد.

رئیس اداره بهزیستی نیشابور با بیان این که تعداد ۱۱ هزار و ۳۴۸ پرونده مربوط به معلولیت در بهزیستی نیشابور ثبت شده است و معلولان نیشابور 8.64 درصد جمعیت معلولان استان را شامل می شوند.

وی افزود: معلولیت های جسمی حرکتی، ذهنی، شنوایی، صوت و گفتار، بینایی و اعصاب و روان بیشترین فراوانی را در جمعیت توان‌یابان نیشابور دارند.

رئیس اداره بهزیستی نیشابور با اشاره به تقاضای بالای فرزند خواندگی برای نوزادان دختر خاطر نشان کرد: سال ۱۴۰۰ تعداد ۷۸، سال ۱۴۰۱ تعداد ۷۱ و سال ۱۴۰۲ تعداد ۸۰ نفر تقاضای فرزند خواندگی داشته‌ایم که سال ۱۴۰۰ تعداد ۱۸ و سال های 1401 و 1402 نیز  هر سال ۲۰ کودک به خانواده های واجد شرایط برای سرپرستی واگذار شده است.

صدر با بیان این که تقاضای فرزند خواندگی عدد بالایی است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۱۰ کودک بد سرپرست و بی سرپرست در رده سنی ۷ تا ۱۸ سال در مراکز تحت پوشش بهزیستی نیشابور نگهداری می شوند.

مناسب سازی 40 درصد معابر عمومی نیشابور برای استفاده توان یابان

وی با بیان این که با مشاوره های صورت گرفته ترمز روند افزایشی طلاق در نیشابور کشیده شده است، افزود: در بررسی های صورت گرفته، اعتیاد، ازدواج نامناسب، معضلات اقتصادی و خیانت بیشترین دلایل طلاق بوده اند.

وی با اشاره به روند مطلوب به‌سازی معابر عمومی برای توان یابان در نیشابور گفت: در حال حاضر حدود ۴۰ درصد معابر عمومی نیشابور برای استفاده توان یابان مناسب سازی شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۹۰۲ زن سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی هستند که مستری دریافت می کنند. همچنین تعداد ۲۸۱ دوقلو و ۱۳ مورد سه قلوی کمتر از هفت سال نیز از کمک های بهزیستی برخوردار هستند.

رئیس اداره بهزیستی نیشابور با بیان این که هفت مرکز ترک اعتیاد در نیشابور فعال هستند که سه هزار نفر را طی یک سال گذشته تحت پوشش قرار داده اند، تصریح کرد: کمپ ماده ۱۶ زنان نیز چند ماهی است ایجاد شده که طی همین مدت حدود ۱۰۰ نفر را پذیرش کرده است.

صدر با اشاره به نقش مهم خیران در بهزیستی گفت: سال گذشته خیران مبلغ هفت میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان به این اداره کمک کردند.

وی همچنین بیان کرد: سال گذشته مبلغ هفت میلیارد تومان برای ۱۵۵ نفر از افراد تحت پوشش، کمک هزینه خرید مسکن پرداخت شد که از این تعداد ۱۳۶ مورد مربوط به مسکن ملی است

کد خبر 113014

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد